دریچه های جدیدی به روی ورزش بانوان گشوده شده است / در تمامی پیست های موتورسواری به روی ورزشکاران زن باز شده است

photo_2016-08-17_10-07-16

مراسم تجلیل بانوان ورزشکار موتورسوار از رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و مسئولان وزارت ورزش برای کسب مجوز ورزش موتورسواری بانوان روز سه‌شنبه ساعت ۱۸ در پیست موتورکراس مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، محمود صیدانلو در آیین آغاز فعالیت موتورسواری بانوان، با تشکر از امتنان وزارت ورزش، شخص دکتر محمود گودرزی وزیر محترم ورزش، معاون امور بانوان وزارت ورزش سرکار خانم شهریان، گفت: خیلی خوشحالیم که شاهد اتفاقات خوبی در ورزش بانوان هستیم. علاقمندی زنان و دختران و وجود استعدادهای فراوان در این رشته، ما را بر آن داشت تا اقدامی در این زمینه صورت دهیم.
به گفته صیدانلو، علاقمندی بانوان سبب شد، با تشکیل جلسات متعدد به خصوص با جناب اقای دکتر احمدی معاون فرهنگی وزارتخانه و همینطور خانم شهریان معاون زنان، تصمیم برای فراهم سازی ورزش موتورسواری بانوان فراهم شود و با ساماندهی قوانین و ضوابط و ایجاد شرایط جدید این اقدام امروز عملی شود.
وی با بیان اینکه اگر همراهی و تلاش دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان نبود، قولی که ما به بانوان داده بودیم عملی نمی شد، افزود: هر ملتی که به تفاوت های موجود در جامعه احترام بگذارد راه پیشرفت طبقات و قشرهای مختلف اجتماعی را در پیش گرفته است و ما با مجوز به ورزش بانوان موتورسوار به این تفاوت احترام گذاشته ایم.

صیدانلو اضافه کرد: مجوز به نگاه متفاوت، امید به حرکت و پویایی در جامعه را بیشتر می کند و امیدواریم در سراسر کشور با برنامه ریزی که در حوزه آموزش بانوان ورزشکار موتور صورت می گیرد، شاهد حضور قوی و حرفه ای موتورسواران زن تمامی استان ها در عرصه مسابقات داخلی و انشالله در عرصه رقابت های جهانی خواهیم بود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با بیان اینکه احترام به این مجوز و احترام به این تفاوت باید در عمل از سوی ورزشکاران هم صورت گیرد، گفت: باید نهایت دقت صورت گیرد تا از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و نباید با ایجاد حواشی و مسائلی که مانع پیشرفت ماست، این فرصت را از بین ببریم.
وی خطاب به ورزشکاران زن حاضر در این نشست تاکید کرد: با توجه به اینکه بحث ورزش موتورسواری ورزشی انفرادی است، باید مسائل فرهنگی، آموزشی، اخلاقی، حجاب و … مورد توجه همه باشد.
صیدانلو با اعلام اینکه دریچه های جدیدی به روی ورزش بانوان در حوزه موتورسواری گشوده شده است، وعده داد که امکانات مورد نیاز ورزشکاران زن در این رشته فراهم می شود و از امروز پیست های موتورسواری در سراسر کشور به روی بانوان محترم ورزشکار باز است و شرایط برای حضور حرفه ای آنها فراهم شده است که با برنامه ریزی دقیق و جامع در کل کشور و شاهد حضور زنان ورزشکار موتورسوار در مسابقات پیش بینی شده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =